بلاگ

۱۰روش نوآورانه برای جلوگیری از سرقت خودرو

۱) پارک خودرو در محل‌های مطمئن

بیشتر سرقت‌های خودرو در شب رخ می‌دهد. به همین خاطر از بین روش‌های سرقت خودرو، سرقت خودرو از مکان‌های خلوت یا تاریک بسیار شایع است. به همین خاطر همیشه سعی کنید تا ماشین خود را در مکان‌های نه چندان خلوت پارک کنید که دارای نور باشند. در واقع اگر قرار است خودروی خود را در یک کوچه یا خیابان خاص پارک کنید، بهتر است زیر یا کنار چراغ برق را برای این کار انتخاب کنید. البته اگر برای اولین بار است که در یک مکان پارک می‌کنید، بهتر است جلوی بانک یا مکان‌هایی را برای پارک در نظر بگیرید که دارای دوربین مداربسته هستند.

۲) حصول اطمینان از قفل بودن خودرو

خیلی وقت‌ها برای انجام کارهای خود یا رفتن به یک مکان خاص عجله داریم؛ به همین خاطر ممکن است به محض پیاده شدن، به طرف مکان موردنظر خود برویم و یادمان برود که درب اتومبیل را قفل کنیم. در این صورت، فضا را برای انجام یکی از ساده‌ترین روش‌های سرقت خودرو فراهم کرده‌ایم. برای حل این مشکل یا عادت ناپسند، بهتر است که حصول اطمینان از قفل بودن درب ماشین‌تان را به یک وسواس برای خود تبدیل کنید و بدون کسب اطمینان از قفل بودن آن، از ماشین فاصله نگیرید.

۳) قرار ندادن وسایل ارزشمند درون ماشین

وقتی وسایلی مانند کیف‌، لپ‌تاپ، گوشی موبایل و …. در داخل خودرو باشد، انگیزه سارقان برای سرقت آن ماشین بیشتر می‌شود. بنابراین بهتر است این وسایل را درون ماشین قرار ندهید. حتی اگر کیف‌ شما حاوی مدارک یا محتوای ارزشمند هم نیست، آن را در ماشین جا نگذارید، چراکه سارق از محتویات آن خبر ندارد و با این هدف که ممکن است چیز ارزشمندی درون کیف باشد، اقدام به سرقت خودرو می‌کند!

۴) قرار ندادن کلید خودرو در اختیار افراد دیگر

ممکن است تمام افراد یک خانواده از یک ماشین استفاده کنند؛ اما بهتر است صاحب اصلی ماشین که معمولاً پدر خانواده است، به دیگر اعضا هشدار دهد که سوئیچ‌های ماشین را در اختیار دیگر افراد غیر از افراد خانواده قرار ندهند. ممکن است شخصی با هدف سرقت ماشین به یکی از اعضای خانواده نزدیک شده و طرح دوستی بریزد از وی بخواهد تا ماشین را برای چند ساعت به وی قرض دهد. بنابراین بهتر است نسبت به امنیت خودروی خود حساس باشید و کلید را در اختیار هیچ فرد دیگری قرار ندهید.

۵) نصب سوئیچ مخفی

نصب سوئیچ‌ها مخفی می‌تواند توسط باتری‌سازها انجام شود. در این صورت یک دکمه مخفی برای روشن رکدن ماشین تعبیه می‌شود که فقط خود شما از وجود آن خبر دارید و تا آن دکمه فشار داده نشود، خودرو روشن نمی‌شود. در این صورت سارقان نمی‌توانند خودروی شما را روشن کنند. بنابراین نصب سوئیچ مخفی هم می‌تواند راه مفید و نوآورانه‌ای برای جلوگیری از سرقت خودرو باشد.

۶) تعویض قفل خودرو پس از خرید

اگر شما یک خودروی غیر صفر را از شخص دیگری خریداری می‌کنید و خودرو کار کرده است، بهتر است پس از خرید، قفل‌های آن خودرو را عوض کنید. این کار به افزایش امنیت خودروی شما در برابر سرقت کمک می‌کند و همچنین خیال شما را نیز از بابت قفل خودرویتان راحت می‌کند.

۷) توجه به تصادفات ساختگی

گاهی سارقان خود را جلوی ماشین می‌اندازند و یک تصادف ساختگی ایجاد می‌کنند، آن‌گاه وقتی راننده پیاده می‌شود تا ببیند چه بلایی سر طرف آمده، آن فرد سوار ماشین شده و آن را به سرقت می‌برد. گاهی هم از پشت به یک ماشین ضربه می‌زنند و وقتی راننده پیاده می‌شود تا اوضاع را بررسی کند، سارق دوم سوار ماشین شده آن را سرقت می‌کند. بنابراین بهتر است در صورت بروز چنین حوادثی، دست و پای خود را گم نکنید، ماشین را خاموش کرده و پس از برداشتن سوئیچ از ماشین پیاده شوید. این کار امکان سرقت از طریق این روش را به حداقل می‌‌رساند.

۸) اطمینان از کیفیت دزدگیر خودرو

یکی از راه‌های رایج برای تامین امنیت خودرو، استفاده از دزدگیر است. در واقع بسیاری از سارقان پس از مشاهده چراغ دزدگیر روی یک خودرو، کار کردن روی آن را یک ریسک می‌بینند و از سرقت آن اجتناب می‌کنند. بنابراین با نصب دزدگیر‌های مطمئن و باکیفیت روی خودروی خود، می‌توانید تا حد زیادی در تامین امنیت خودرو خود گام بردارید.

۹) مراجعه به کارواش و پارکینگ مطمئن

بهتر است در مکان‌هایی که مجبور به تحویل سوئیچ خودرو در آن‌ها هستید، از امن بودن محیط و کارکنان آن‌ها اطمینان حاصل کنید. برای مثال، پارکینگ‌ها و کارواش‌ها نمونه‌ای از مکان‌هایی هستند که در آنجا باید سوئیچ خود را در اختیار کارکنان آن‌ها قرار دهید و احتمال آن‌که یکی از کارکنان به‌طور موقتی استخدام شده باشد و از کلید شما یدک بسازد و آن را به سرقت ببرد، زیاد است. بنابراین نباید به کارکنان این محیط‌ها اطمینان داشته باشید و تا جای ممکن به کارواش‌های شناخته شده و مجوزدار مراجعه نمایید.

۱۰) تخصیص بودجه برای خرید ردیاب خودرو

خرید ردیاب خودرو را می‌توان یکی از نوآورانه‌ترین و بهترین روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو در نظر گرفت. شاید شما در شهری زندگی کنید که سارقان بسیار حرفه‌ای خودرو داشته باشد و هر نوع دزدگیری را بتوانند مهار کنند. بنابراین بهتر است در کنار دزدگیر، از ردیاب یا GPS در خودروی خود استفاده کنید. از این رو حتی اگر خودروی شما به سرقت هم برود، می‌توانید آن را ردیابی کرده و حتی به پلیس هم در پیدا کردن آن کمک کنید. خیلی وقت‌ها که ماشین‌ها در شهرهای بزرگ دزدیده می‌شوند، دیگر امیدی برای پیدا کردن آن‌ها نیست. اما ردیاب‌ها می‌توانند این امید را ایجاد کنند و مکان ماشین را به‌طور دقیق مشخص کنند.

بهترین راه جلوگیری از سرقت خودرو

در بین روش‌های عنوان شده، می‌توان بهترین روش برای جلوگیری از سرقت خودرو را خرید ردیاب خودرو و نصب آن روی خودرو در نظر گرفت. با وجود ردیاب یا جی‌پی‌اس «GPS» روی خودرو، راننده می‌تواند خیالش از بابت تامین امنیت خودرو خود راحت باشد. همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، ماشین‌هایی که دارای ردیاب هستند، پس از سرقت نیز بلافاصله می‌توانند پیدا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *